Frågor som gnager i mitt huvud!

Tänk att sådant kaos kan vara så bra utåt. Jag har levt med ett kaos i 6 år, allt har varit så bra på utsidan. Ingen har märkt något. Mamma har mått sämst, jag har mått sämst, pappa har mått sämst och min bror har mått sämst. Men ingen har sett något. Eller har de sett? Men inte sagt något? Folk är rädda för sanningen i dag, det är det som skrämmer mig. Ingen har reagerat. Eller ingen har vågat reagera. Alla har trott att vi är den lyckliga familjen med hyffsat med pengar och en underbar fritid utan problem. Så fel. Så fel de hade. Skenet bedrar så att säga. Frågan jag ställer mig är varför ingen har sett? Jag har skurit mig i 5 år, endel har sett det, men ingen har gjort något. Varför? Ingen vågar? Mamma är ostabil, har folk sett och skitit i det? Har de inte vågat? Vi har spelat ett spel utåt, visst det har vi. Men ändå. Mammas och pappas vänner har de inte undrat varför mor och far har dragit sig för att träffa dem? Eller har de bara skitit i det? Mina vänner har sett och endel har gjort något, men vad hände sen när någon vuxen har fått reda på det, ingenting, allt har soppats under mattan!

Jag är trött på det här nu. Jag vill ha hjälp och jag tycker inte att jag får tillräckligt med hjälp. Måste jag göra något brutalt för att någon ska höra mig?

Visst jag har endel som hjälper mig, men räcker det? Det blir ju inte bättre!

Kommentarer
Postat av: EWELINA

Kära du.
Om man vill bli hjälpt, så behöver man knappt nån hjälp. För det är bara du som kan hjälpa dej själv.
Ingen annan. Men där i mot kan du få lite ledtrådar på vägen. av nån annan. Men att läggas in o allt sånt, funkar inte .
det som funkar, är att man vill till etthundratio procent själv.
Kramar om

2008-03-16 @ 17:46:14
Postat av: En vän :)

För att få hjälp stephanie behöver du visst läggas in, du har liksom fått nästan all hjälp man kan få och det har inte bitit på dig, du har själv försökt att må bra men liksom man kan ju inte hjälpa sig själv, ibland måste man tillåta nån som verkligen vet hur man ska ta sig ur skiten hjälpa dig! jag tycker du gör rätt som vill bli inlagd och då kan man ju förstå att du vill må bra, BRA hjälp och vilja till att må bra kan hjälpa dig

2008-03-21 @ 11:57:43
Postat av: Ewe

Den där vännen där, hon har inte varit inlagd själv va? För jag har varit inlagt både på psyket, avgiftning o sen 4 behandlingshem, o nu är ja på mitt andra öppenvård. Öppen vård är det som funkar bäst, för där bor man inte ihop med andra folk som har problem. För det blir bara Värre, om du ska ha hjälp, me om att komma till en fosterfamilj då, som bara ha dej som placerad, o sen att du går på kbt eller något. För att bo ihop med folk som har problem Funkar ALDRIG !

2008-04-07 @ 12:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0